loading...
بیشتر بدانید ...
Mahi بازدید : 3 جمعه 08 تیر 1403 نظرات (0)

ارزان ترین سقف برای خانه باغ

پیش از بررسی سقف برای خانه باغ، قصد داریم ابتدا بررسی کنیم که چرا نیاز به سقف برای خانه باغ داریم. ساخت سقف برای خانه باغ اهمیت دارد چرا؟ زیرا که در باغ خود نیاز به فضایی داریم که بتوانیم در آنجا استراحت کنیم، فضایی که به دور از آفتاب، برف و باران باشد، فضایی که مانند خانه باشد، سقف داشته باشد تا تجهیزات خانه باغ در امان بماند. حال برای ساخت چنین سقفی، از چه مواد و مصالحی میتوان استفاده کرد؟ مواد و مصالحی که در کنار قیمت ارزان، کیفیت مناسبی داشته باشد؟ در ادامه به بررسی ارزان ترین سقف برای خانه باغ می پردازیم.
ارزان ترین سقف برای خانه باغ از آن دسته دغدغه هایی است که افراد در حین ساخت خانه باغ با آن مواجه می شوند. چرا که سقف یک خانه، از مهم ترین بخش های یک خانه محسوب می شود، به همین دلیل اهمیت دارد که چگونه موادی استفاده شود، پس در پاسخ به این سوال که آیا مواد استفاده شده در سقف از اهمیت بسیاری برخوردار است؟ باید بگوییم که بله مواد استفاده شده در سقف خانه باغ بسیار مهم است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاومت کند.

از جمله ارزان ترین سقف ها برای ساخت خانه باغ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-    زونا آسفالت یا زونا قیر
یکی از پر فروش ترین مواد برای ساخت سقف خانه باغ، زونا آسفالت یا زونا قیر است. زونا قیر از یک لایه پشم شیشه ی آغشته به قیر و یک لایه رویی از دانه های معدنی رنگی در دو طرف آن تشکیل شده است. زونا به راحتی قابلیت برش و خم شدن دارد و از وزن سبکی برخوردار است، در کنار وزن سبک، از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار است. مهم ترین دلیلی ک این سقف را از دیگر سقف های متمایز میکند، عمر سقف زونا آسفالت است. این سقف از عمر و دوام بالایی برخوردار است و حداقل بین 15 تا 30 سال میتواند برای شما دوام داشته باشد.
زونا آسفالت به دلیل استفاده از گرانول های معدنی، در برابر نور خورشید مقاوم هستند و هیچ گونه آسیبی نمی بینند، همچنین این نوع سقف به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در برابر یخبندان و هر گونه شرایط آب و هوایی دوام میاورد و هیچ آسیبی به سقف وارد نمیکند.
در هنگام انتخاب سقف به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیا سقف انتخابی در برابر بارش باران، سر و صدا ایجاد میکند؟ سقف زونا آسفالت به دلیل ساختار خود، در برابر بارش باران سر و صدا را کاهش میدهد که این مورد نیز از مهم ترین ویژگی های این سقف محسوب می شود.
تنوع سبک و رنگ های متنوع می خواهید؟ سقف زونا آسفالت این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید با توجه به محیط باغ خود، بهترین سبک و رنگ ممکن را انتخاب کنید.


-    سقف فلزی یا شیروانی
از محبوب ترین نوع سقف ها میتوان به سقف فلزی اشاره کرد، که به دلیل تنوع در مدل هایی که ارائه می دهد، توانسته است طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این نوع سقف به دلیل وزن سبکی که دارد، ساخت سریع تری نیز دارد که این مورد میتواند برای افرادی که به دنبال ساخت سریع سقف خانه باغ خود هستند، از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
سقف نشکن و پایدار می خواهید؟ سقفی که نشکند و بتواند در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی مقاوم باشد، نیز از اهیمت بالایی برخوردار است. سعی کنید در خرید و انتخاب خود نیز به این نکته توجه کنید که آیا سقف انتخابی نشکن است؟ آیا میتواند در برابر شرایط جوی سخت مقاومت کند؟ سقف فلزی خاصیت نشکن را داراست و میتواند آن مقاومتی که از یک سقف انتظار داریم را ارائه دهد.
هزینه اولیه سقف فلزی در مقایسه با دیگر سقف ها، بیشتر است، اما این در صورتی است که به دلیل دوام بالایی که ارائه میدهد، در سال های بعد نیاز به هزینه پیدا نمیکند و در این مورد میتوان گفت که سقفی با هزینه اولیه بالا است که دوام بالایی دارد، اما در دراز مدت مقرون به صرفه است.

-    پانل های پلی کربنات
یکی دیگر از ارزان ترین سقف خانه باغ، پانل های پلی کربنات است، که در کنار قیمت ارزان، وزن سبکی نیز دارند و به راحتی قابلیت نصب را نیز فراهم میکنند. این نوع سقف به دلیل دارا بودن خاصیت عایق گرما و سرما، باعث میشود در برابر هزینه های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی شود. در کنار تمام نکات گفته شده، این نوع سقف به دلیل نور طبیعی که به فضای میدهد، باعث می شود تا محیطی روشن و مطبوع به وجود آید.

-    فایبرگلاس راه راه
سقف مقرون به صرفه و اقتصادی می خواهید؟ فایبرگلاس راه راه بهترین انتخاب ممکن برای شما می باشد. این نوع سقف به دلیل وزن سبک و دوام بالایی که دارد، می تواند در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی مختلف مناسب باشد. فایبرگلاس راه راه به دلیل سطح شفافی که دارد، اجازه می دهد تا نور طبیعی خورشید به داخل خانه بتابد.

-    سقف کاهگلی
سقف کاهگلی از آن دسته سقف هایی است که ظاهری زیبا و در عین حال قدیمی به فضا می بخشد، به همین دلیل بسیاری از افراد این نوع سقف را ترجیح می دهند. سقف های کاهگلی نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه دوام و استحکام بالایی را ارائه می دهند، به همین دلیل رقیب سرسختی برای سقف های دیگر نیز محسوب می شوند.

-    تیرچه بلوک
تیرچه بلوک یکی دیگر از ارزان ترین سقف برای خانه باغ است که از بلوک سیمانی با وزن کم و پوکه معدنی ساخته شده است. این نوع سقف وزن سبکی دارد و از لحاظ قیمت نیز، بسیار مقرون به صرفه است، به همین دلیل میتواند انتخاب مناسبی برای سقف خانه باغ شما باشد.

انتخاب بهترین سقف برای ساخت خانه باغ:

  •  قیمت ارزان در کنار ماندگاری بالا می خواهید؟ زونا آسفالت یا زونا قیر بهترین انتخاب است.
  •  سقف نشکن و پایدار با وزن سبک می خواهید؟ سقف فلزی یا شیروانی را انتخاب کنید تا چندین سال بدون مشکل برای شما کار کند.
  • قیمت ارزان با عایق گرمایشی و سرمایشی می خواهید؟ پانل های پلی کربنات را انتخاب کنید تا در هزینه های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی شود.
  • سقفی با سطح شفاف و قیمت ارزان می خواهید؟ فایبرگلاس راه راه را میتوانید انتخاب کنید.
  • سقفی زیبا با دوام و استحکام بالا می خواهید؟ سقفی با ظاهر زیبا و روستایی مثل سقف کاهگلی را انتخاب کنید.
  • قیمت ارزان با وزن کم می خواهید؟ سقف تیرچه بلوک شاید برای شما انتخاب مناسب تری باشد.

ارزان ترین، باکیفیت ترین، پرطرفدارترین و بهترین انتخاب ممکن سقف از بین دیگر سقف ها کدامند؟!

ارزان ترین مواد برای ساخت سقف خانه باغ کدامند؟

از بین سقف های مختلف گفته شده در این مقاله، سقف زونا آسفالت و فایبرگلاس راه راه ارزان‌ترین مواد برای ساخت سقف خانه باغ هستند، زونا آسفالت نصب آسان و کم هزینه کم است و فایبرگلاس راه راه نیز به دلیل سبکی و قیمت ارزان، گزینه‌ای مناسب است.

کدام یک از سقف ها از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار هستند؟ 

سقف فلزی و سقف تیرچه بلوک به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، طول عمر طولانی، عایق حرارتی و صوتی مناسب و نیاز به نگهداری کمتر، از کیفیت و دوام بالاتری در مقایسه با دیگر سقف ها برخوردار است.

کدام یک از سقف ها، پرطرفدارتر هستند؟ 

سقف زونا آسفالت به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان، و سقف فلزی به دلیل دوام بالا و طول عمر طولانی، از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای ساخت سقف خانه باغ هستند.

کدام یک از سقف ها برای من انتخاب مناسبتری هستند؟

انتخاب سقف برای خانه باغ باید با توجه به بودجه، ترجیحات فرد و شرایط آب و هوایی محیط مورد نظر انتخاب شود، به همین دلیل نمیتوان گفت که کدام یک از سقف ها، انتخاب مناسبتری برای خانه باغ هستند.

نتیجه گیری

در نتیجه، ارزان ترین سقف برای خانه باغ را باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر و مقدار دوامی که انتظار دارید یک سقف از خود نشان دهد، انتخاب کنید. از ارزان ترین سقف ها می توان به زونا آسفالت، سقف فلزی، پانل های پلی کربنات، فایبرگلاس راه راه، سقف کاهگلی و تیرچه بلوک اشاره کرد، هر کدام از این سقف ها مزیت های خود را دارند که شما باید با توجه به نیاز خود، هر کدام از آنها را انتخاب کنید.
منبع ارزان ترین سقف برای خانه باغ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 2,863
  • بازدید کلی : 2,989