loading...
بیشتر بدانید ...
Mahi بازدید : 56 دوشنبه 27 آذر 1402 نظرات (0)

معرفی کرکره برقی پارکینگ

کرکره برقی پارکینگ، یکی از ابتکارات نوآورانه و تجهیزات مهم و کاربردی در سیستم های پارکینگ مدرن است که به مدیریت و بهره وری فضاهای پارکینگ کمک میکند و با استفاده از فناوری برقی و اتوماسیون، فرایند پارک خودروها را ساده تر و کارآمد تر میکند. این سیستم به منظور بهبود ترافیک و بهینه سازی فضاهای پارکینگ و افزایش امنیت و کارایی و همچنین کاهش کمک به نیروی انسانی، در استفاده از فضاهای پارکینگ طراحی شده است. کرکره برقی با فراهم کردن یک راهکار هوشمند و اتوماتیک برای مدیریت و کنترل ورود و خروج خودرو، به کاربران و مدیران ساختمان این امکان را میدهد که در سریع ترین حالت ممکن خودروی خود  را پارک کنند و از فضاهای پارکینگ به بهترین نحو استفاده کنند.

تفاوت کرکره برقی پارکینگ با درب فلزی

کرکره برقی پارکینگ و درب فلزی پارکینگ دو نوع سیستم مختلف برای ورود و خروج از پارکینگ هستند که تفاوت های زیادی در اجزای سازنده، عملکرد و استفاده از آنها وجود دارد که در ادامه به تفاوت های بین این دو پرداخته می شود.

کرکره برقی معمولا از موادی مانند آلومینیوم، پلاستیک یا فلزات تشکیل شده که با روکشهای مقاوم در برابر هوا و رطوبت ساخته می شوند. مواد استفاده شده در کرکره برقی پارکینگ سبک هستید و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند در مقابل درب فلزی پارکینگ از فلزهای سنگین مانند فولاد ساخته شده اند که ساختار مستحکمی دارند و با روکش ها و رنگ های متنوع زینت بندی می شوند.

کرکره های برقی با استفاده از دستگاه های هوشمند و اتوماتیک، به صورت خودکار و از راه دور باز و بسته می شود اما درب های فلزی معمولا با استفاده از مکانیزم های شناور یا سیستم های دیگر باز و بسته می شوند که این درب ها به دو صورت دستی یا اتوماتیک قابل استفاده هستند.

نگهداری از کرکره برقی معمولا آسانتر است و به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی، نیاز به تعویض قطعات کمتری دارند اما در درب فلزی از قطعات مکانیکی بسیاری استفاده شده است که با گذر زمان خراب می شوند و نیاز به نگهداری دوره ای دارند.

معرفی اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی به عنوان قطعه اساسی و حیاتی در عملکرد کرکره های برقی شناخته شده است که وظیفه اصلی آن تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است که به وسیله ریموت، موتور به کار می افتد و تیغه ها را حرکت میدهد. کرکره های برقی از انواع مختلفی همچون موتور سنترال، موتور توبلار و موتور ساید تشکیل شده است که باید با توجه به مکان نصب کرکره و نیازهای مختلف انتخاب شوند.

موتور سنترال

تبدیل کرکره های دستی به کرکره های برقی با نصب موتور امکان پذیر است که موتور سنترال گزینه ای مناسب برای این منظور شناخته شده است. تبدیل کرکره های دستی به نسخه برقی علاوه بر افزایش راحتی، به بهبود امنیت پارکینگ نیز کمک میکند.

ویژگی های موتور سنترال : 

- مناسب برای کرکره هایی با وزن متوسط است

- برای بروزرسانی و تبدیل کرکره های قدیمی به کرکره های برقی استفاده می شود

- قدرت در این موتور با واحد کیلوگرم اندازه گیری می شود

- نصب آسان و راحت

موتور توبلار

موتور توبلار یکی از محبوب ترین موتورهای استفاده شده در کرکره برقی است که با توجه به ویژگی ها و کاربرد هایی که دارد باید انتخاب شود.

ویژگی های موتور توبلار

- موتور توبلار برای کرکره های با ورودی کوچیک و کم تردد مناسب است

- نصب و راه اندازی موتور توبلار به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد

- قدرت در این موتور با واحد نیوتون اندازه گیری می شود

موتور ساید

یکی دیگر از انواع موتورهای کرکره برقی، موتور ساید است که این نوع موتور در کرکره هایی با وزن بالا استفاده می شود که در ادامه ویژگی های موتور ساید را بررسی میکنیم.

ویژگی های موتور ساید

-        این موتور برای کرکره های با وزن بالا و ابعاد بزرگ به کار می رود که دارای گشتاور بسیار بالایی هستند

-        موتور های ساید بر روی صفحه پلیت نصب می شوند که این نصب به افزایش استحکام و پایداری موتور کمک می کند.

-        با توجه به توانایی تحمل فشار و وزن بالا، این موتور دارای کارایی بالا و طول عمر طولانی است.

-        موتورهای ساید قابلیت کنترل دقیق بر روی حرکت کرکره را دارند و این امکان را فراهم می کنند تا کرکره به دقت و با سرعت تنظیم شده شروع به حرکت کند.

-        در زمان حرکت و بالا پایین کردن کرکره، از موتور در برابر فشار زیاد وارد شده محافظت میکند که این ویژگی به طول عمر دستگاه کمک زیادی میکند.

تیغه کرکره برقی

 تیغه کرکره برقی به عنوان قسمت اصلی و بدنه اصلی کرکره شناخته می شود که در جنس های مختلفی ساخته شده اند.

جنس تیغه کرکره برقی

تیغه آلومینیومی: تیغه های آلومینیومی خاصیت ضد خش دارند و برای مکان هایی با تردد بالا مناسب است، همچنین به دلیل سبک وزن بودن، عمر موتور کرکره را افزایش میدهد و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

تیغه گالوانیزه: گالوانیزه استحکام بالاتری نسبت به تیغه های آلومینیومی دارد. این نوع تیغه از آلیاژ آهن با پوشش روی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی ساخته شده است.

تیغه پلی کربنات: این نوع تیغه از مواد پلی کربنات ساخته شده است که از خصوصیاتی همچون سبک وزن بودن و مقاومت در برابر شکستن برخورد است.

ریل کرکره برقی

ریل یکی از اجزای حیاتی در ساختار کرکره برقی پارکینگ است که وظیفه راهنمایی و هدایت تیغه ها را بر عهده دارد به عبارتی دیگر برای اینکه تیغه در هنگام جمع شدن دچار آسیب دیدگی نشود آنها را درون ریلی قرار میدهد تا بتواند از تیغه ها محافظت کند .

ریل های کرکره برقی معمولا از آلیاژ آهن و آلومینیوم ساخته می شود که برای تیغه هایی که از جنس گالوانیزه هستند از ریل های آهنی استفاده می شود و برای تیغه هایی که از جنس آلومینیوم یا پلی کربنات هستند از ریل های آلومینیومی استفاده می شود.

قوطی کرکره اتوماتیک

قوطی یکی از اجزای مهم در نصب ریل کرکره برقی است که برای اتصال و نصب ریل در دو طرف چهارچوب یا ستون مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب صحیح قوطی باید براساس ابعاد و نوع کرکره برقی انجام شود.

شفت کرکره برقی

شفت یکی دیگر از اجزای اساسی در ساختار کرکره برقی است که نقش مهمی در حمل و نقل تیغه ها و ایجاد حرکت درون محفظه دارد که سایز شفت باید براساس نوع موتور انتخاب شود. برای موتور توبلار از شفت با سایز 8 استفاده می شود و برای موتور ساید از شفت با سایز 11 استفاده می شود.

صفحه پلیت کرکره

صفحه پلیت یکی از اجزای اصلی در نصب موتور کرکره است که بر روی قوطی نصب می شود و موتور به صورت مستقیم بر روی آن قرار می گیرد که این نصب باعث می شود موتور در وضعیت پایدار و مطلوبی قرار بگیرد.

جا قفلی در کرکره برقی

جا قفلی یکی از عناصر افزایش امنیت در استفاده از کرکره برقی است که بر روی تیغه های کرکره و در قسمت انتهایی آنها قرار می گیرد. نصب این نوع قفل ها از باز شدن تیغه های کرکره برقی بدون اجازه جلوگیری میکند و امنیت کرکره برقی را افزایش میدهد.

اندکپ یا یاتاق کرکره برقی

اندکپ به عنوان نگه دارنده و حامل کرکره برقی بر روی صفحه پلیت قرار می گیرد و از لغزش تیغه ها و حرکت ناخواسته آنها جلوگیری میکند و به استحکام و پایداری سیستم کمک می کند.

مرکز کنترل کرکره برقی

مرکز کنترل کرکره برقی یک واحد مهم در سیستم کرکره برقی است که وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد موتور و سایر اجزای سیستم را بر عهده می گیرد.

برق اضطراری کرکره برقی

برق اضطراری یک ویژگی مهم در سیستم کرکره برقی پارکینگ است که در شرایط قطعی برق به صورت اضطراری تغذیه الکتریکی را فراهم میکند که این ویژگی مواقع اضطراری و قطعی برق بسیار اهمیت دارد.

کاربرد کرکره برقی پارکینگ

در حال حاظر، صاحبان ساختمان ها دیگر درب پارکینگ خود را به صورت دستی باز نمیکند و به جای آن از کرکره برقی بهره میبرند. کرکره برقی پارکینگ در خانه های دارای پارکینگ اختصاصی استفاده می شود که معمولا در مجتمع های بزرگ، خانه های ویلایی و توسط افرادی که به دنبال سهولت در ورود و خروج از پارکینگ هستند کاربرد دارد. در حقیقت کرکره برقی علاوه بر راحتی افراد در باز و بسته کردن درب پارکینگ، امنیت ساختمان را نیز افزایش میدهد.

انواع کرکره برقی پارکینگ

یکی از اصولی ترین ویژگی امنیتی و راحتی در ساختمان ها و پارکینگ کرکره برقی پارکینگ است که این سیستم ها با امکانات متنوع و ویژگی های منحصر به فرد خود، به بهود امنیت و سهولت در ورود و خروج خودرو ها در داخل پارکینگ کمک می کند. در ادامه شما را با انواع کرکره برقی پارکینگ و ویژگی های آنها آشنا می کنیم.

 کرکره برقی سکشنال

این نوع کرکره برقی با ساختار جمع شونده زیر سقف، باعث صرفه جویی در فضای پارکینگ می شود و به صورت کاملا ایمن و اتوماتیک عمل میکند و دارای امکانات ایمنی ضد سقوط، چشم های فتوسلول برای تشخیص موانع و دارای قابلیت عقب رفتن اتوماتیک کرکره در مواجه با موانع است، همچنبن کرکره سکشنال هیچ گونه سر و صدایی و کندی سرعتی ندارد و یکی از ایمن ترین کرکره ها می باشد. کرکره برقی سکشنال برای منازل، پارکینگ های تجاری و واحد های صنعتی کاربرد دارد.

کرکره برقی آلومینیوم

این نوع کرکره از آلومینیوم ساخته شده است که دارای ویژگی هایی همچون خاصیت ضد خش، مقاومت در برابر دما، مقاومت در برابر ضربات می باشد، همچنین با وزن سبکی که دارد به عنوان یک گزینه ایده آل برای درب پارکینگ خانگی به حساب می آید. کرکره برقی آلومینیوم برای پارکینگ های زیر زمینی و ساختمان های مسکونی کاربرد دارد.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

این نوع کرکره از آلیاژ فولاد منیزیم ساخته شده است که در داخل خود فوم فشرده دارد و به دلیل داشتن ضخامت، از استحکام بالاتری نسبت به کرکره آلومینیوم برخوردار است و با دارا بودن خاصیت عایق صدا و حرارت، هیچ گونه مزاحمتی برای افراد ایجاد نمیکند. کرکره برقی گالوانیزه فوم دار برای پارکینگ هایی که نیاز به عایق صدا و حرارت دارند کاربرد دارد.

کرکره برقی پلی کربنات

کرکره پلی کربنات نوعی کرکره برقی است که از مواد پلی کربنات به عنوان عنصر اصلی تشکیل شده است. پلی کربنات نوعی ماده ی سبک است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و میتواند شفافیتی مشابه به شیشه داشته باشد که امکان نورپذیری مناسب را فراهم میکند، همچنین کرکره پلی کربنات دارای خاصیت عایق حرارتی است که در حفظ دمای مناسب در داخل فضاهای پارکینگ نقش زیادی دارد.

دلایل محبوبیت کرکره برقی پارکینگ

محبوبیت کرکره برقی پارکینگ در مقایسه با درب فلزی پارکینگ به دلایل متعددی باز می گردد که در ادامه به برخی از دلایل محبوبیت کرکره برقی اشاره می کنیم.

اتوماسیون و کنترل از راه دور :

کرکره برقی پارکینگ دارای امکانات پیشرفته و سیستم های اتوماتیک است که با یک کلیک از راه دور، دکمه کنترلی یا حتی از طریق یک اپلیکیشن موبایل، کرکره را به سرعت باز و بسته میکند و این امکان را به کاربران میدهد که بدون نیاز به فعالیت زیاد، کنترل کامل درب پارکینگ را به دست بگیرند.

بهینه سازی فضای پارکینگ :

کرکره برقی به افزایش ظرفیت پارکینگ، سرعت و کارایی در فرآیند پارکینگ کمک زیادی میکند.

عایق صدا :

عایق صدا در کرکره برقی پارکینگ یک ویژگی بسیار مهمی است که معمولا با استفاده از مواد و فناوری هایی، تولید شده است تا صدای تولیدی در حین عملکرد را به حداقل برساند، به عبارت دیگر عایق صدا در کرکره برقی باعث می شود تا هنگام باز و بسته شدن، هیچ گونه نویز و صدایی ایجاد نشود.

امنیت کرکره برقی :

برخی از کرکره های برقی دارای سیستم های امنیتی از جمله حسگر ها و کد رمز نگاری هستند که به افزایش امنیت درب پارکینگ کمک زیادی میکند.

جلوگیری از گرد و خاک :

کرکره های برقی مانع از ورود گرد و خاک به داخل ساختمان می شوند و همین دلیل باعث تمیز ماندن مکان مورد نظر می شود.

مقاومت بالا :

یکی از مهم ترین دلیل محوبیت کرکره برقی پارکینگ، مقاومت بالا آن در برابر رطوبت، زنگ زدگی، اشعه مضر نور خورشید و دیگر عوامل محیطی است. این کرکره میتواند سالیان سال بدون هیچ گونه مشکلی مورد استقاده قرار گیرد.

انعطاف پذیری در طراحی و ابعاد :

کرکره های برقی به دلیل ساختار قابل انعطاف و استفاده از مواد مختلف، انعطاف پذیری بالایی دارند و میتوانند در انواع ابعاد و فضاها استفاده شوند.

نصب و راه اندازی سریع و آسان کرکره برقی پارکینگ :

این کرکره با فناوری های نوین و طراحی هوشمند، نصب و راه اندازی کرکره برقی را تسریع می بخشد .

جلوه زیبای کرکره برقی :

کرکره برقی به دلیل طراحی مدرن و تنوع طرح و رنگ ، جلوه ای ساده و در عین حال زیبا به درب پارکینگ می بخشد و شما میتوانید با توجه به طرح ساختمان، کرکره مورد نظر را انتخاب کنید.

تمام ویژگی های گفته شده همان دلایلی هستند که سبب محبوبیت کرکره برقی پارکینگ شده است.

انتخاب بهترین کرکره برقی پارکینگ

انتخاب بهترین کرکره برقی پارکینگ وابسته به نیازها و شرایط خاص شما می باشد که در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب بهترین کرکره برقی پارکینگ آورده شده است.

نوع جنس : جنس کرکره برقی پارکینگ را باید با توجه به استحکام و میزان نیاز به عایق حرارتی انتخاب کنید.

نوع کرکره: از انواع کرکره میتوان به سکشنال، آلومینیومی، گالوانیزه فوم دار و غیره اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی و کاربردی است که در بالا به آن اشاره کردیم. کدام یک از کرکره های گفته شده مناسب است؟ نوع کرکره باید با توجه به شرایط جوی، مقدار تردد و محل نصب انتخاب شود.

ابعاد: ابعاد کرکره باید متناسب با ابعاد پارکینگ باشد.

سیستم کنترل: کرکره برقی می تواند با استفاده از سیستم های مختلف کنترل شود، از جمله کلیدهای دیواری، ریموت کنترل، سیستم های هوشمند و غیره. انتخاب یک سیستم کنترل که متناسب با نیازهای شما باشد بسیار مهم است.

مقاومت به شرایط جوی: اگر پارکینگ مورد نظر در مناطق سخت با شرایط جوی که برف یا باران زیاد می بارد واقع شده است، کرکره برقی باید با توجه به شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

قابلیت ایمنی:  برخی از کرکره ها دارای سیستم های ایمنی هستند که مانع از سقوط ناگهانی یا صدمات احتمالی می شوند، در زمان خرید توجه داشته باشید که کرکره انتخابی شما دارای قابلیت ایمنی باشد.

 

در نتیجه، می خواهیم تاکید کنیم که استفاده از کرکره برقی در پارکینگ از اهمیت زیادی برخوردار است. این فناوری نه تنها به بهبود امنیت محیط پارکینگ کمک میکند، بلکه باعث سهولت در استفاده و کنترل بهتر فضاهای پارکینگ می شود. در این مقاله با معرفی اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی، انواع مختلف و کاربرد های آن، سعی کردیم شما را با این فناوری آشنا کنیم تا بتوانید اهمیت کرکره برقی پارکینگ را بهتر درک کنید.

 

منبع معرفی کرکره برقی پارکینگ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 2,849
  • بازدید کلی : 2,975